O nas

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na Wydziale Sztuk Scenicznych w klasie śpiewu dr Doroty Wójcik.

Absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (pedagog sztuki). Studentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej na kierunku zarządzanie kulturą.

 

Prowadzi aktywną działalność artystyczną w kraju i zagranicą. W swoim dorobku ma partie operowe, operetkowe oraz musicalowe: Old Lady w “Kandydzie” L. Bernsteina, Monitress w „Siostrze Angelice” G. Pucciniego, Bas Sheve w „Bas Sheve” H. Kona, Athamas w „Semele” G. F. Haendla, Zobeide w „Abu Hassanie” C. M. von Webera, Wielka Księżna w „Wielkiej Księżnej Gerolstein” J. Offenbacha, Tekla w „Błękitnym Zamku” R. Czubatego, Pani Lynch w „Grease” J. Jacobsa, czy Linda/Ciocia Em w „Czarnoksiężniku z krainy Oz” H. Arlena. We współpracy z łódzkim Teatrem V6 wzięła udział w spektaklu akrobatycznym „Imibala” oraz show „Ciao Italia!”

 

Koncertuje z szerokim repertuarem operowym, operetkowym, oratoryjnym, muzyką kameralną, aż po musical, czy muzykę filmową m.in. „The Music of Harry Potter live” (Austria, Niemcy), Gala operowa w Filharmonii Lwowskiej (Ukraina), festiwale „Słowo i Muzyka u Jezuitów’, „Kolory Polski”, „AŻ Festiwal”, sesje „Musica Moderna”, koncerty muzyki sakralnej (Słowacja).

Współpracowała z takimi dyrygentami jak Gregory Buchalter, James Salomon Kahane, Elżbieta Tomala – Nocuń, Agnieszka Nagórka, Dawid Ber, Michał Kocimski, Grzegorz Wierus, Marcin Wolniewski oraz reżyserami: Eva Buchmann, Dale Morehouse, Hanna Chojnacka, Zbigniew Macias, Tomasz Filipiak.

 

Laureatka I miejsca na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ISCART w kategorii śpiewak operowy (Lugano, Szwajcaria), laureatka I miejsca na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Klasycznej (Atlanta, USA), wyróżniona na Międzynarodowym Konkursie NOMEA 2020 w kategorii Najlepszy Śpiewak Operowy. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  (2021).

 

W swoim dorobku ma również liczne projekty autorskie: spektakl operowy „Ale Opera! czyli dzieła Mozarta i Pergolesiego w jednym akcie” (2015), koncerty „X świętych słów” (2014), „Matki Człowieczej Lament” (2017).

 

Z kolektywem artystycznym Soul Sound powołała do istnienia szereg inicjatyw artystycznych oraz edukacyjnych, w tym widowiska  „Z opery na Broadway (2019), „Z opery do Hollywood” (2020), „Z opery na Wizję, czyli Koncert Życzeń” (2022).

 

Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich oraz warsztatach wokalnych prowadzonych przez pedagogów z całego świata: Renate Weninger (Austria), Richarda Haltona (Wielka Brytania), Tinę Lloyd Meals, Seleny LaRoche (USA), Ryszarda Karczykowskiego, Stefanię Toczyską, Agnieszkę Rehlis oraz Eugeniusza Sąsiadka.

Wojciech dzwonkowski

Student Wydziału Sztuk Scenicznych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie śpiewu prof. dr hab. Włodzimierza Zalewskiego, oraz multiinstrumentalista.

 

Brał udział w produkcjach na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi i Teatru Muzycznego w Łodzi, oraz Teatru Wielkiego im. S. Moniuszki w Poznaniu kreując partie takie jak: dr Cajus w operze “Die lustigen Weiber von Windsor” O. Nicolaia (reż. Beata Redo-Dobber), Jakub w operze “Flis” S. Moniuszki (reż. Andrzej Ferenc), Generał Bum w operetce “La Grande-Duchesse de Gerolstein” J. Offenbacha (reż. Zbigniew Macias), oraz Posła Flandryjskiego w operze “Don Carlo” G. Verdiego (reż. Michał Znaniecki).

 

W sezonie artystycznym 2021/2022 wcielił się w postać Bonafede w “Il mondo della luna” J. Hydna (reż. Eva Buchmann), projekcie studenckim realizowanym w Łodzi oraz w Trondheim (Norwegia). W tym samym okresie wcielił się w  postać Pająka Wiktora w prapremierze opery ”Bleee…” J. F. Wojciechowskiego (reż. Gosia Dębska) na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Michał Kocimski, Marcin Wolniewski, Elżbieta Tomala-Nocuń, Dawid Ber, Adam Banaszak, Grzegorz Wierus, Vladimir Kiradjiev. Występuje na licznych  koncertach i festiwalach w całej Polsce.

 

Laureat III miejsca oraz nagrody specjalnej VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. G. Perottiego w Ueckermunde, II miejsca w I Międzynarodowym Konkursie Bel Canto, III miejsca w II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. M. Swarowskiej-Walawskiej w Krzeszowicach, a także wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Operetkowo – Musicalowym im. I. Borowickiej w Krakowie. Brał czynny udział w kursach wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów, m.in w Dusznikach Zdroju, Nowym Sączu, Warszawie, Poznaniu i  Łodzi.

 

Kierownik muzyczny oraz współreżyser koncertów “Z opery na Broadway” i  “Z opery do Hollywood” w ramach dwóch edycji AŻ Festiwal w Łodzi, oraz ”Z opery na Wizje, czyli Koncert Życzeń”. Widowisko “Z opery do Hollywood” otrzymało główną nagrodę w kategorii Art w konkursie StRuNa 2021.

Wojciech sztyk

Aktor muzyczny, reżyser i scenarzysta. Animator kultury oraz kulturoznawca. Ukończył Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie śpiewu solowego prof. dra hab. P. Micińskiego (jako baryton). Absolwent kulturoznawstwa w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja w antropologii widowisk i teatru).

 

Z pochodzenia Warszawiak. Od młodości angażował się w liczne produkcje artystyczne, był także laureatem nagród na festiwalach oraz przeglądach aktorskich i muzycznych. We współpracy z Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie miał możliwość występować na różnych scenach teatralnych stolicy, jak również w Berlinie („Idealne miasto/ Ideale Stadt” w ramach projektu TISZ/TUSCH, 2010). Później związany przede wszystkim ze stołecznymi scenami Teatru Wielkiego – Opery Narodowej (debiutował w baśni muzycznej „Bajko, gdzie jesteś?” P. Zajkowskiej rolą Smoka Wegetarianina, 2016) i Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy (m.in. w spektaklu „Śpiewnik domowy” wg S. Moniuszki w reż. J. Machowskiego, 2019). W okresie studiów muzycznych występował także w Łodzi: jako Karol Poznański w musicalu „Łódź Story” W. Korcza w reż. B. Redo-Dobber (2016), jako Herr Fluth w operze „Wesołe Kumoszki z Windsoru” O. Nicolaia w reż. B. Redo-Dobber (2018), w której zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi oraz jako Jakub w operze „Flis” S. Moniuszki w reż. A. Ferenca (2019). W roli Generała Buma zagrał w operetce „Wielka Księżna Gerolstein” J. Offenbacha w reż. Z. Maciasa na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi (2019).

 

Dorosłą karierę muzyczną otworzył udziałem w dwóch polskich prapremierach arcydzieł J.-Ph. Rameau: „Platee” jako Citheron (reż. N. Kozłowska, Akademia Muzyczna w Łodzi, 2021) oraz „Castor et Pollux” jako Grand Pretre de Jupiter (reż. D. Cristina-Colonna, Warszawska Opera Kameralna, 2021) – który otrzymał aż 6 nominacji do prestiżowej Teatralnej Nagrody im. J. Kiepury w 2022 roku. Wtedy też wystąpił w operze „Don Carlo” G. Verdiego (reż. M. Znaniecki, Teatr Wielki w Łodzi), a także we współpracy z norweską Trondheim Symfoniorkester & Opera jako Bonafede w „Il mondo della luna” J. Haydna (reż. E. Buchmann, Trondheim Rosendal Kino).

Współpracował m.in. z dyrygentami: B. Baylem, J. W. de Vriendem, A. Banaszakiem, R. Kłoczką, S. Plewniakiem, I. Zalewskim, M. Kocimskim, E. Tomala-Nocuń, D. Berem, M. Wolniewskim. Występował także w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Łódzkiej i w Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach.

 

Finalista VI. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. J. Perottiego w Ueckermunde. Brał udział w mistrzowskich kursach wokalnych prowadzonych m. in. przez S. Leiferkusa (Rosja), L. Odiniusa (Niemcy), A. Bonnemę (Holandia), M. Habelę (Polska-Szwajcaria), B. Makala (Polska), R. Cortesi (Włochy) czy S. Martinaityte (Litwa). Współpracuje również z wydawnictwem muzycznym „Monochord” oraz prowadzi działalność konferansjerską.

Jeden z założycieli kolektywu artystycznego Soul Sound, z którym jako współreżyser i wykonawca stworzył m.in. cykle widowisk „Z opery do Hollywood”, „Z opery na Broadway” i „Z opery na Wizję”, które doczekały się nagród na ogólnopolskich przeglądach i festiwalach.